Concept en Strategie

Waar begin je als je een campagne wilt starten of een communicatieproject? Wie bel je? Meteen je web ontwikkelaar, je vormgever of misschien je vaste fotograaf? Vaak is er al een idee, een richting die je wilt verwezenlijken en weet je al welk middel daarbij past. Al lijkt alles daartussenin een groot vraagteken?

Er is één vraag die je je altijd moet stellen; wie wil ik aanspreken? Je gaat in essentie een verhaal vertellen en je wilt dat de ontvanger er zo veel mogelijk aandacht voor heeft.

Omdat we nu eenmaal niet de mogelijkheid hebben om iedereen persoonlijk alles uit te leggen gaan we werken met een (communicatie)strategie. Welke middelen gaan we inzetten en wanneer. Print, online of beide? YouTube of bushokjes? Belangrijker, nóg belangrijker dan de middelen is natuurlijk je verhaal.

Je verhaal, dat willen we het liefst zo helder mogelijk communiceren. Waarin ben je onderscheidend, wat is de kapstok waar we alles aan ophangen? Daar ontwikkelen we een concept voor. De moeder van alle ideeën, de kroongetuige in je strategie.

Geen zorgen, daar zijn wij voor.

Hoe gaan we te werk?

Na een intake komt de briefing of opdrachtomschrijving. Vervolgens begint ons ‘creatieve debrief’ proces en die resultaten delen we met je in een presentatie. Hebben we een GO? Dan gaan we aan de slag!

Een campagne is een gesimplificeerde versie van je verhaal, verteld aan de juiste mensen en met een mooie mix aan middelen om jouw boodschap op verschillende manieren te laten landen. Jouw product of dienst verdient scherpe, relevante communicatie begeleid door fantastische vormgeving.

Als je weet wat je wilt vertellen, komen de middelen vanzelf.

Tijd om een Luidspreker te worden? Neem contact op met Adrie.